A természettudományos tehetséggondozó táborról…

Tudomány és hagyomány címmel pályázatot nyújtottunk be az oktatási tárca és a Nemzeti Tehetség Program által meghirdetett NTP-MTTD-18 pályázatra, amelyen nyertünk.
Ennek keretében húsz 5.b és 6.b osztályos tanuló egész évben tehetséggondozó programban vesz részt.
Őszi programunk részeként október 9-11-ig három napos tábort szerveztünk Vértesbogláron. Nagy élményt jelentett a külön busszal történő utazás, a majki Kamalduli Remeteség és műemlékegyüttes megtekintése, a mintegy 300 éves időutazás, a régi szokások, életmód megismerése.

Kisebb kalandot is megéltünk,- bár szerzetesekkel nem találkoztunk, de egy méhecske váratlan látogatása izgalmassá tette a kirándulást! Szerencsére a gyógynövénytermesztéssel is foglakozó szerzetesek eredeti receptje szerint készült bedörzsölő cseppek rövid idő alatt meggyógyították Bogi ujját.

Igazán megnyerte tetszésünket a csákvári Geszner-ház Vértes élővilágát bemutató kiállítása, amelyet már olyan szemmel is néztünk, hogy ott tartózkodásunk alatt nekünk is kellett az őszi természet kincseiből kiállítást készítenünk.

Az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk. A három nap alatt a legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 7ºC, a legmagasabb nappali hőmérséklet pedig 25ºC volt.
Alkalmunk volt megfigyelni a fényszennyezés mentes égboltot, az ökörnyálon utazó kispókokat, a védett ürgék eltorlaszolt téli szálláshelyeit, a búvóhelyére igyekvő tücsköt, a bíborszínű alkonyatot, a kakaskukorékolásos reggelt.
A túrák kincsvadászata mellett nagy élményt jelentett a madárgyűrűzés, a tábortűz, az esti játék és nem is vettük észre, hogy közben mennyit tanultunk!
Varázslatos volt a gánti kirándulás, mintha a vörös bolygón, a Marson jártunk volna! Többen a bauxit között sok millió évvel ezelőtt megkövesedett kagylókat, csigákat is találtunk.

Nagyon gyorsan eltelt a három nap, szívesen maradtunk volna még a táborban.